29.05.2025, 22:55
Hallo John,
Wat leuk om van je te horen – en het is echt inspirerend dat je opnieuw een Packet Radio Node/BBS wilt opzetten! Sinds de jaren 80 is er veel veranderd, maar het goede nieuws is: je staat er niet alleen voor. Ik help je graag stap voor stap verder.
Laten we eerst wat basisinformatie verzamelen, zodat ik je zo goed mogelijk kan ondersteunen:
1. Welke apparatuur heb je momenteel?
• Een TNC (of software-TNC zoals AGWPE)?
• Een zendontvanger (bijv. CB, 2 meter, enz.)?
• Een computer (echte DOS, Windows, of alleen via DOSBox)?
• Wil je DOSBox gebruiken puur uit nostalgie, of zou een moderne oplossing (zoals een Raspberry Pi of Windows-pc) ook goed zijn?
2. Welke software gebruikte je vroeger?
• TheNet, F6FBB, WA7MBL, enz.?
3. Wil je echt een klassieke BBS/Node zoals in de jaren 80/90, of sta je ook open voor een moderne oplossing die nog steeds met packet werkt (zoals BPQ32 of LinBPQ)?
⸻
Zodra ik dat weet, kan ik:
• Je helpen met het opzetten van een Node/BBS in DOSBox,
• Of je begeleiden naar een moderne setup die klassiek aanvoelt maar makkelijker werkt,
• Of je zelfs een kant-en-klaar systeem (bijv. Raspberry Pi image) leveren.
Je bent zeker niet de enige in Nederland met liefde voor packet radio. We krijgen jouw systeem zeker weer in de lucht – en misschien ontstaat er zelfs een kleine heropleving in Noord-Holland!
Ik hoor graag van je!
Wat leuk om van je te horen – en het is echt inspirerend dat je opnieuw een Packet Radio Node/BBS wilt opzetten! Sinds de jaren 80 is er veel veranderd, maar het goede nieuws is: je staat er niet alleen voor. Ik help je graag stap voor stap verder.
Laten we eerst wat basisinformatie verzamelen, zodat ik je zo goed mogelijk kan ondersteunen:
1. Welke apparatuur heb je momenteel?
• Een TNC (of software-TNC zoals AGWPE)?
• Een zendontvanger (bijv. CB, 2 meter, enz.)?
• Een computer (echte DOS, Windows, of alleen via DOSBox)?
• Wil je DOSBox gebruiken puur uit nostalgie, of zou een moderne oplossing (zoals een Raspberry Pi of Windows-pc) ook goed zijn?
2. Welke software gebruikte je vroeger?
• TheNet, F6FBB, WA7MBL, enz.?
3. Wil je echt een klassieke BBS/Node zoals in de jaren 80/90, of sta je ook open voor een moderne oplossing die nog steeds met packet werkt (zoals BPQ32 of LinBPQ)?
⸻
Zodra ik dat weet, kan ik:
• Je helpen met het opzetten van een Node/BBS in DOSBox,
• Of je begeleiden naar een moderne setup die klassiek aanvoelt maar makkelijker werkt,
• Of je zelfs een kant-en-klaar systeem (bijv. Raspberry Pi image) leveren.
Je bent zeker niet de enige in Nederland met liefde voor packet radio. We krijgen jouw systeem zeker weer in de lucht – en misschien ontstaat er zelfs een kleine heropleving in Noord-Holland!
Ik hoor graag van je!