Themabewertung:
  • 0 Bewertung(en) - 0 im Durchschnitt
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Hallo
Hello,

I am John. 63 years old.
Active in the 80s with packet.

Now also only via DosBox. I would like to place a Node/BBS again. But I have completely forgotten how to do that. And since I think I am the only one here in North Holland. I also have no help. We were going to start again here. But my help has stopped.
Kind regards John de Haan
Grootebroek Netherlands
Hallo John,

Wat leuk om van je te horen – en het is echt inspirerend dat je opnieuw een Packet Radio Node/BBS wilt opzetten! Sinds de jaren 80 is er veel veranderd, maar het goede nieuws is: je staat er niet alleen voor. Ik help je graag stap voor stap verder.

Laten we eerst wat basisinformatie verzamelen, zodat ik je zo goed mogelijk kan ondersteunen:

1. Welke apparatuur heb je momenteel?
• Een TNC (of software-TNC zoals AGWPE)?
• Een zendontvanger (bijv. CB, 2 meter, enz.)?
• Een computer (echte DOS, Windows, of alleen via DOSBox)?
• Wil je DOSBox gebruiken puur uit nostalgie, of zou een moderne oplossing (zoals een Raspberry Pi of Windows-pc) ook goed zijn?

2. Welke software gebruikte je vroeger?
• TheNet, F6FBB, WA7MBL, enz.?

3. Wil je echt een klassieke BBS/Node zoals in de jaren 80/90, of sta je ook open voor een moderne oplossing die nog steeds met packet werkt (zoals BPQ32 of LinBPQ)?

Zodra ik dat weet, kan ik:
• Je helpen met het opzetten van een Node/BBS in DOSBox,
• Of je begeleiden naar een moderne setup die klassiek aanvoelt maar makkelijker werkt,
• Of je zelfs een kant-en-klaar systeem (bijv. Raspberry Pi image) leveren.

Je bent zeker niet de enige in Nederland met liefde voor packet radio. We krijgen jouw systeem zeker weer in de lucht – en misschien ontstaat er zelfs een kleine heropleving in Noord-Holland!

Ik hoor graag van je!
(29.05.2025, 22:55)DQB906 schrieb: Hallo John,

Wat leuk om van je te horen – en het is echt inspirerend dat je opnieuw een Packet Radio Node/BBS wilt opzetten! Sinds de jaren 80 is er veel veranderd, maar het goede nieuws is: je staat er niet alleen voor. Ik help je graag stap voor stap verder.

Laten we eerst wat basisinformatie verzamelen, zodat ik je zo goed mogelijk kan ondersteunen:

1. Welke apparatuur heb je momenteel?
• Een TNC (of software-TNC zoals AGWPE)?
• Een zendontvanger (bijv. CB, 2 meter, enz.)?
• Een computer (echte DOS, Windows, of alleen via DOSBox)?
• Wil je DOSBox gebruiken puur uit nostalgie, of zou een moderne oplossing (zoals een Raspberry Pi of Windows-pc) ook goed zijn?

2. Welke software gebruikte je vroeger?
• TheNet, F6FBB, WA7MBL, enz.?

3. Wil je echt een klassieke BBS/Node zoals in de jaren 80/90, of sta je ook open voor een moderne oplossing die nog steeds met packet werkt (zoals BPQ32 of LinBPQ)?

Zodra ik dat weet, kan ik:
• Je helpen met het opzetten van een Node/BBS in DOSBox,
• Of je begeleiden naar een moderne setup die klassiek aanvoelt maar makkelijker werkt,
• Of je zelfs een kant-en-klaar systeem (bijv. Raspberry Pi image) leveren.

Je bent zeker niet de enige in Nederland met liefde voor packet radio. We krijgen jouw systeem zeker weer in de lucht – en misschien ontstaat er zelfs een kleine heropleving in Noord-Holland!

Ik hoor graag van je!

Heyy  

Ik heb van alles, zelfs mijn oude PK-232 en 232MBX.     Ik zit nu via dosbox en GP    .
Ik heb het aan de gang gekregen, maar je moet niet vragen hoe hahaha.
De bedoeling was via een RaspberryPi weer alles te laten draaien op school.  
Modern mag zeker.   Wat ik al zei,, ik ben er helemaal uit. ook de gezondheid laat het flink afweten.    

Gr John
Hey John,
Dat hoor je natuurlijk niet graag.
Bij mij draait momenteel een TNC2s met TheNet X1J4 en een Raspberry Pi 5 met LinBPQ. Binnenkort komt er nog een Raspberry Pi 3 bij met TNN en Direwolf.
Ik kan een passend image voor je klaarmaken.
Dan zou je het geheel bij jou als node mee kunnen laten draaien en online opnemen in de routing.
Een paar mensen uit Nederland zitten al bij mij in het netwerk.
Ik kan morgen eens in de lijst kijken waar ze precies zitten en je dat via een privébericht sturen. Misschien zit er wel iemand bij jou in de buurt.

Groeten,
Nico
Heyyy Nico,

Ja dat is goed.
Nou ik zit in Grootebroek NH (tussen Hoorn en Enkhuizen in)

Gr John
NL1HZG QRV 27.235 24/7
Packetstation Hoogezand JO33JD.

Gehe zu:

Benutzer, die gerade dieses Thema anschauen: 1 Gast/Gäste